Platforma de jocuri Steam a înregistrat un an impresionant în 2024, adăugând nu mai puțin de 19.000 de titluri noi în catalogul său. Acesta este un record, reprezentând o creștere cu 33% față de anul precedent. Cu toate acestea, cifrele arată o realitate mai puțin optimistă: aproape 80% dintre aceste jocuri nu au fost jucate sau au avut foarte puțini utilizatori.
Problema principală constă în categoria de „jocuri limitate”. Acestea sunt titluri care nu au reușit să atingă un prag minim de popularitate și vânzări, stabilit de Valve, compania din spatele Steam. Jocurile din această categorie nu pot beneficia de funcționalități precum realizări, carduri sau insigne, ceea ce le face mai puțin atractive pentru jucători. În 2024, 14.951 dintre cele 18.992 de jocuri lansate au rămas „limitate”.
Fenomenul a început să fie tot mai vizibil în ultimii ani, pe măsură ce un număr mare de titluri de calitate îndoielnică au fost lansate pe platformă. Multe dintre acestea sunt create cu scopul de a exploata funcționalitățile speciale ale Steam, fără a oferi conținut semnificativ pentru utilizatori. În acest context, regula „jocurilor limitate” este văzută de unii ca o soluție pentru a evita aglomerarea platformei cu titluri de slabă calitate.
Cu toate acestea, această tendință ridică întrebări despre direcția în care se îndreaptă industria jocurilor și despre modul în care platformele digitale pot asigura o experiență de calitate pentru utilizatori.
Deși Steam continuă să fie lider pe piața jocurilor pentru PC, numărul tot mai mare de jocuri ignorate de jucători arată că nu cantitatea, ci calitatea rămâne cheia succesului.